Wednesday, May 5, 2010

the one i really love!!!!

betul ke grammar aku ni..bantai je..


membaca.reading.iqra'....bahasa2 lain aku tak tahu.

membaca.perbuatan yang apabila kita melihat dan kemuadian mengungkap di mulut sama ada perlahan2 atau pun kuat2..ada orang suka baca senyap mungkin mahu feeling2..dan aku juga termasuk dalam kategori itu.di sebabkan kesibukkan aku dengan hal2 akedemik dan kelalaian dengan laman sosial '' facebook'' aku semakin meninggalkan kesukaan aku yang satu ini. dan bermula dari minggu aku kembali menjadi normal.beli buku baru.pinjam buku di library...usaha untuk kembali ke tabiat lama. aku suka baca buku yang bukan berdasarkan fakta.i really tak suka buku motivasi2 ni..boleh pecah kot neauron dalam otak. aku suka baca buku yang ada cerita.sebab aku lebih faham dan di situ aku amek pengajarannya..tak semestinya novel or story book itu imaginasi semata-semata ye!! autobiografi..tu la 1 yang aku suka. dari cerita kehidupan seseorang pon boleh kita ambil pengajaran..meh aku list senarai buku2 yang aku suka..
  1. sang pemimpi by andrea herata
  2. collection of harry potter by j.k.rowling
  3. 5 tahun 5 bulan by hlovate
  4. novel2 by aisya sofea
  5. autobiografi owner of Walt Disney, Tun Abdul Razak, Tun Hussien Onn.Dr Sidek Bab...
  6. The Chicken Soup for The Soul

tu di antara2 nya..banyak lagi kot yang aku dah baca..dari zaman Tok Kaduk dulu sampai la ni.ribu2 kot..ececeh....(tipu je tue). sapa2 yang baca blog ni cuba la cari buku ni.dari pandangan aku memang best!!! sangat istimewa especially sang pemimpi..ada lagi sequel2 cerita ni.buku yang buat aku sengih,gelak sorang time dalam bus.boleh jugak buat aku sebak..semangat yang sangat tinggi. watak2 yang aku sangat sedih nak tinggalkan.

5 tahun 5 bulan pun sama.sebenarnya aku dah terlambat tau pasal HLOVATE nie..rugi2.cerita yang memang best.lawak,semangat dan yang penting ada unsur dakwah islamiah itu sendiri.dia ada gaya bahasa tersendiri.tu yang buat aku suka. kalau aku berangan2 nak beli semua buku andrea herata n hlovate ni memang bankrapsi kot..beli satu2 dulu tak pela..pelan2 kayuh..haha. tapi yang penting membaca ni memang sangat best even ada orang pandang macam skema je kan.dapat ilmu baru, tau pasal tempat orang, budaya...aku pon banyak belajar word2 baru dari membaca ni.istilah2 baru.kalau aku tak faham terus je aku search kat google apa makna dia..memang banyak benda yang akan kita dapat..

entri kali ni budjet macam duta kerajaan pulak ye.." Kempen Membaca". kunun2 la.enjoy ur reading and gain da knowledge..=)

p/s: baca buku exam macam mane pulak ye cik tie???

No comments:

Post a Comment