Saturday, May 15, 2010

Ya Rabb aku bersyukur kepada Mu

perkara2 yang aku syukurkan:
  • sangat bersyukur.walaupun aku bukan jutawan+ hartawan tapi aku tak susah. dari sekolah sampai la ni aku banyak terima biasiswa kerajaan. dan selepas ini aku tak perlu lagi mencari2 kerja yang tak pasti.sebab InsyaAllah kerja telah menungguku..tunggu je la tempat untuk dipostingkan..Sabah, Sarawak atau Pendalaman Semenanjung Malaysia..wait n see!!!!!
  • kedua dapat duduk hostel.berbanding student2 u or kolej lain yang kena duduk rumah sewa.duit PTPTN habis bayar sewa rumah je.tak kira lagi dengan bil air.elektrik,internet, transport lagi..semua duit kot. SYUKUR YA RAHMAN
  • ketiga masih lagi orang yang ingin sayangkan diri aku ni..SYUKUR YA RAHIM
  • keempat aku berpeluang hidup sampai hari ni.hampir 21 tahun.nikmat yang tak terhingga..ALLAH kurniakan aku kepandaian,akal fikiran yang baik..dan itu bagiku kurniaan yang tak terhingga selain aku dilahirkan dalam ISLAM dan dalam IMAN..penah sekali aku tanya kat mama.."kalau yatie tak pandai macam mana ek?"

dan semua ini membuatkan aku rasa terlalu kerdil..semua yang dikurniakan ALLAH tak minta apa2 balasan pon...kecuali ketakwaan aku sebagai hamba kepada PENCIPTANYA...dan sejauh mana aku membalas segala kenikmatan itu????

No comments:

Post a Comment